.

.

sobota, 31 stycznia 2015

Walentynkowe łatwe ciasto czekoladowe



Jeszcze w zeszłym roku kupiłam silikonową formę do ciasta w kształcie serca. Zbliżające się Walentynki do najlepsza okazja, żeby ją wykorzystać. Postanowiłam upiec ciasto czekoladowe. Na tej stronie znalazłam przepis, na bardzo łatwe do wykonania ciasto czekoladowe. Do jego wykonania nie jest potrzebny mikser, bo wszystko mieszamy widelcem. Wspaniałe delikatne, lekko wilgotne, dokładnie takie jak lubię. Polecam :-)


Składniki na małą tortownicę, lub formę  w kształcie serca:
250g mąki pszennej
3 łyżki kakao
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
1 opakowanie cukru waniliowego
Szczypta soli
200 g cukru
220 ml maślanki
200 ml oleju
3 rozmącone jajka.

Składniki na polewę:
1 czekolada
4 – 5 łyżek mleka
Płatki migdałowe do dekoracji


Sposób wykonania ciasta:
W jednym naczyniu wymieszać wszystkie składniki suche, w drugim mokre a następnie wszystkie składniki ze sobą połączyć i dokładnie wymieszać łyżką.
Formę wysmarować tłuszczem i napełnić ciastem
Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 50 minut w temperaturze 180 stopni C.
Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem, czy ciasto się upiekło.

Sposób wykonania polewy:
Czekoladę rozpuścić i wymieszać razem z mlekiem.
Wystudzone ciasto polać polewą i posypać płatkami migdałowymi.
Smacznego :-)

5 komentarzy:

  1. Serce z czekoladowego ciasta...to idealny prezent na Walentynki dla mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. czy trzeba czekac do Walentynek z tym ciachem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piękne serducho. A jak smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne serducho:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę kupić Martikowi taką foremkę, ja już na szczęście nie muszę piec swemu lubemu. Martik i mojego poczęstuje :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)